Od Aventus po Silver Mountain Water: Nejikoničtější parfémy od značky Creed
Creed je prestižní značka parfémů s bohatou historií, která se specializuje na výrobu luxusních vůní. Byla založena v roce 1760 v Londýně a dodnes zůstává rodinným podnikem, který předává své know-how z generace na generaci. Creed se pyšní tím, že vytváří parfémy ručně, s důrazem na kvalitu, tradiční řemeslné techniky a použití vysoce kvalitních surovin.
Historie a současnost značky
Společnost Creed byla založena v roce 1760 v Londýně. Tato značka parfémů má zajímavou historickou spojitost s královskou rodinou. V roce 1781, během svého pobytu v Londýně, získal James Henry Creed závaznou žádost od anglického krále George III., aby vytvořil speciální vůni pro něj a jeho královský dvůr. Creed se stal oficiálním parfumérem pro krále a královskou rodinu a tato vazba s monarchií trvá dodnes.
Henry Creed II, třetí generace CREEDů, se narodil v roce 1824 a byl jedním z nejinovativnějších parfumérů své doby, ale také neméně zkušeným obchodníkem, který rozšířil rodinnou značku po celém kontinentu a vytvořil "nejoblíbenější a nejslavnější vůni evropských monarchií".
Na žádost francouzské císařovny Eugenie, manželky Napoleona III, se společnost CREED v roce 1854 přestěhovala do Paříže, kde vznikla slavná vůně Jasmine Imperatrice Eugénie, která je k dostání dodnes. Na její přání vznikla smyslná, květinově orientální vůně, v níž kombinace bergamotu s bohatou vanilkou a jantarem vytváří vůni plnou hřejivosti a síly, stejně jako žena, po níž byl parfém pojmenován.
Mezi zákazníky královského původu patřili rakousko-uherský císař František Josef I, jeho vznešená manželka, císařovna Alžběta zvaá Sisi, a ruský car Nikolaj II.
V roce 1885 jmenovala královna Viktorie pro potřeby britského královského dvora společnost CREED oficiálním dodavatelem. Na příkaz královny vznikl parfém Fleurs de Bulgarie, který též existuje dodnes. Voňavé dílo podtržené buketem citrusových, ovocných a pudrových tónů, v nichž se snoubí smyslnost, hřejivost a elegance. Spojení mezi parfumérským domem a britskou královskou rodinou nekončí ani ve 20. století: Princ Charles a Diana používali výhradně jejich parfémy a v roce 2006 dostala Kate Middleton první lahvičku CREED - Royal Ceylan.
Tyto královské vazby přinesla značce Creed významnou prestiž a slávu. Creed se stal vyhledávanou značkou mezi aristokracií a dalšími vlivnými osobnostmi. V průběhu let vytvořil parfémy pro mnoho královských a šlechtických rodů po celé Evropě.
Díky svému vztahu s královskou rodinou si Creed udržel svou exkluzivitu a pověst značky, která je spojená s luxusem, kvalitou a vkusem. Tato historická spojitost s monarchiemi přispěla k vytvoření jedinečného a ikonického profilu značky Creed.
V roce 1956 vznikl parfém Fleurissimo, který Grace Kelly použila v den své svatby s princem Rainierem. Tak začal dlouhý milostný vztah Hollywoodu ke značce CREED: Slavní "Bondové": Sean Connery, Pierce Brosnan, Roger Moore, všichni používali parfém Green Irish Tweed, který byl původně vytvořen pro Caryho Granta. Angelina Jolie používá Love in White, Sofia Vergara vždy voní po Jardin d'Amalfi a Susan Sarandon vždy používá Creed Santal.
Creed se i dnes těší přízni mnoha celebrit, včetně hereček, hudebníků a dalších vlivných osobností. Jejich parfémy jsou často považovány za symbol luxusu, elegance a vkusu.
Ke zhruba dvěma stovkám parfémů, které dosud uvedli na trh, každoročně vyvíjejí několik desítek vůní, jejichž složení je přizpůsobeno přáním několika privilegovaných členů světové smetánky. Je známo, že na tuto službu existuje "pořadník", a přestože CREED nikdy neprozradí, o koho se jedná a kolik platí, předpokládá se, že mezi nimi jsou i Madonna a Gerard Depardieu, a cena se prý pohybuje kolem 10 000 liber. Jisté je, že s takovou klientelou se uzavírají speciální smlouvy, které určují dobu exkluzivity. Některé z nich byly podepsány na pět let a některé do konce života klienta.
Tajemství úspěchu
Značka Creed je známá svým exkluzivním přístupem k tvorbě vůní. Používá širokou škálu přírodních surovin, jako jsou květiny, byliny, koření, dřevo a citrusové plody, které dávají vůním značky Creed jedinečnou a přirozenou kvalitu. Jejich parfémy jsou navrženy tak, aby vyjadřovaly osobnost a styl nositele, a nabízejí širokou škálu vůní pro muže i ženy.
"Máme jedno základní přesvědčení: vždy používáme přírodní ingredience, syntetická verze pro nás nepřipadá v úvahu. A tento způsob práce není levný. Procestoval jsem tisíce kilometrů, abych našel to správné ovoce nebo květinu. Můj bergamot pochází z Kalábrie, oblíbený kosatec z Florencie. Vzácné a výjimečné santalové dřevo jsem našel v indickém městě Mysore" - vysvětluje Olivier Creed
V porovnání s ostatními francouzskými parfuméry má tento dům ve svých parfémech nejvyšší podíl přírodních složek (65 % až 90 %).
Specifický způsob fungování se odráží také v tom, že společnost CREED nikdy nedělá reklamu ani nenajímá celebrity za účelem propagace značky. Vnímání domu jako elitářského vyplývá také ze skutečnosti, že jeho výrobky jsou k dispozici pouze v několika málo prodejnách.
Nejikoničtější vůně
Mezi nejpopulárnější a ikonické vůně od značky Creed patří Aventus, který je známý svou svěžestí a elegantním výrazem, nebo Silver Mountain Water, který evokuje čistotu horského vzduchu. Dalšími známými vůněmi jsou Green Irish Tweed, Viking, Royal Oud, Millesime Imperial a mnoho dalších.
Značka Creed si udržuje vynikající pověst v parfémovém průmyslu díky své dlouhé historii, vášni pro kvalitu a neustálému hledání inovací. Je to jedna z nejuznávanějších a nejžádanějších značek parfémů mezi náročnými zákazníky po celém světě.
Vyzkoušejte naše vůně španělské značky PURE s podobným složením za zlomek ceny:
50 ml/ 399 Kč
Vzrušující elixír květin, ovoce a koření má podobné složení jako Creed Aventus for Her
Mužná a provokativní chyprově - ovocná vůně má podobné složení jako Creed Aventus for Him
Svěží tropický koktejl z ráje má podobné složení jako Creed Virgin Island Water